Între CEO și HR există spațiul pentru a crește performanța companiei, prin oameni

Timp de citire 5 minute
Partajare

În luna mai 2025, Ascendis și Revista Cariere au organizat o masă rotundă cu reprezentanți ai mediului de afaceri din Transilvania, unde s-a pus la un loc atât viziunea CEO-ului, cât și perspectiva și suportul HR-ului din diverse industrii.

Compania noastră a fost reprezentată la eveniment de către Norina Gâvan, CEO Wörwag Pharma România, și Alina Iosif, HR Business Partner. Ne-am pus întrebări și am răspuns la întrebări împreună cu colegele noastre, dar mai ales am conștientizat schimbarea ultimilor ani în materie de redefinire a performanței și a strategiei de lucru.
Dacă în trecut performanța era despre cifre și eficiență, în prezent aceasta înseamnă adaptabilitate, colaborare și sănătate mintală, ne spune Norina Gâvan, CEO Wörwag Pharma România.


Din perspectiva colegei noastre Alina Iosif, HR Business Partner, performanța poate însemna capacitatea angajaților de a se adapta și de a colabora, utilizând învățarea continuă. Aici un rol important îl joacă evaluarea periodică a abilităților și crearea de planuri de creștere adaptate nevoilor fiecărei poziții din companie.


Discuția de la masa rotundă a inclus și abordarea modului în care colaborarea CEO și HR poate avea rezultate în adaptabilitatea modelului de business pentru cerințele pieței, iar acest lucru a fost punctat de către colegele noastre ca fiind unul vital pentru echilibrul și succesul companiei. Iar acest lucru se transpune în capacitatea HR-ului de a transpune valorile organizației și viziunea CEO-ului în practici reale, implementate de către echipe și oameni competenți. Pe lângă direcția pe care CEO-ul o lansează, implementarea și infrastructura umană sunt oferite de HR pentru a sprijini și crea reziliență emoțională în atingerea obiectivelor strategice.


„Alina și cu mine suntem într-un dialog continuu și lucrăm foarte strâns. Ne uităm împreună la tendințele pieței și analizăm cum să le transpunem în structura și nevoile noastre organizaționale, în strategia de resurse umane și dezvoltare de competențe. HR-ul trebuie să fie un promotor activ al culturii companiei, asigurându-se că aceasta reflectă viziunea CEO-ului și sprijină obiectivele organizației. Asta înseamnă să mențină un mediu de lucru pozitiv, să abordeze rapid problemele culturale și să întărească în mod constant valorile care definesc compania”, afirmă Norina Gâvan, CEO Wörwag Pharma România, într-un interviu pentru Revista Cariere, organizatorii mesei rotunde de la Cluj-Napoca, în cadrul căreia s-au întâlnit lideri din ecosistemul corporate din Transilvania.


Una din concluziile întâlnirii a fost aceea că în compania noastră investiția nu este doar în procese și în atingerea rezultatelor în cifre, ci și în oamenii care fac diferența în interacțiunea cu partenerii noștri, medicii și farmaciștii, dar și în atitudinea către pacient. Pentru Wörwag Pharma România, performanța acestui moment este despre a rămâne uman, a colabora și a susține colegii în echipă, fiindcă provocări și noi reglementări și momente încărcate de decizii de risc vor fi adesea, dar oamenii și sprijinul echipei de management și al colegilor din prima linie devine cel mai important în situații de schimbare rapidă. Alina Iosif completează această idee, transmițând că „adaptarea nu se face doar la nivel de procese, ci mai ales la nivel de mentalitate”.


În final, colegele noastre au amintit și despre unul dintre programele noastre interne, care s-a dovedit a fi un real succes în companie, de mentorat, care a avut ca scop creșterea eficienței echipei, într-un context specific al industriei farmaceutice, atât de riguros reglementată. Programul include în primele 6 luni de tranziție orice coleg nou în companie, care este însoțit de către mentori seniori, colegi cu experiență pregătiți pentru acest rol și pentru transmiterea de informație, astfel încât implicarea în companie să facă real diferența în piață. Avem colegi cu puțină experiență în companie care deja excelează în interacțiunile cu partenerii noștri și care au beneficiat de această primire și acest training care le-au oferit șansa să se remarce în teritoriu și în activitățile independente din zonele geografice alocate. Astfel, spiritul de apartenență este însămânțat în cultura noastră organizațională, atât pentru vechii colegi care se implică în calitate de mentori, dar și pentru cei nou-veniți. Evenimentele dedicate echipei sunt o prioritate, alături de evenimentele recreative, întrucât oferă oportunitatea de a analiza împreună rezultatele de business și dezbaterea unor noi strategii în detaliu, pentru a îmbunătăți implicarea și soluțiile cu care venim pentru partenerii noștri.


Echipele cross-functionale temporare, care includ colegi din diverse departamente, create pentru proiecte de scurtă durată sau pentru lansări de produs, au ca rezultat o aliniere mai fluidă la obiectivele companiei, dar mai ales o capacitate decizională mai bună, angrenând resurse și informații din mai multe departamente, pentru o perspectivă plurinivelară.


Ne adaptăm noilor tendințe, iar acest lucru oferă mobilitate, fluiditate și noutate de la un trimestru la altul în compania noastră. Poate părea provocatoare atâta schimbare într-o nișă de piață atât de reglementată, însă povestea noastră de succes la nivel internațional este susținută de tot aportul și coordonarea colegilor din Germania, care lucrează pentru a inova continuu produsele noastre și pentru a oferi rigurozitate și o mentalitate colectivă în creștere, toate în beneficiul pacienților.


Mulțumim pentru invitație Revistei Cariere. A fost o plăcere să avem un schimb de idei și informații alături de lideri remarcabili din ecosistemul antreprenorial din Transilvania și ne bucurăm fiindcă am putut onora această invitație.
 

Articol_HR_CEO_Roundtable.png