Transformarea digitală în marketing și vânzări la Wörwag Pharma

Interviu cu Fabian Bayer, Global Digital Marketing Manager

 

Lumea se învârte tot mai repede și mai repede pentru domeniul marketingului. Acest lucru înseamnă dezvoltarea unui spectru larg de posibile măsuri pe care noi, ca specialiști în marketing, putem / dorim / trebuie să le utilizăm pentru a crea rapoarte relaționale cu grupurile țintă cele mai importante pentru noi.

 

Cum și unde va fi satisfăcută nevoia de informare a celor mai importante dintre grupurile noastre țintă? Cum ne afectează activitățile de marketing succesul comercial?

Spectrul tot mai larg de activități de marketing este stimulat în special de digitalizare. În condițiile în care media tradițională, cum ar fi TV-ul și tiparul, nu mai sunt folosite la fel de intens de consumatorii finali, sau, atunci când ne adresăm profesioniștilor, medicii ne solicită un conținut digital aprofundat disponibil la cerere, pe lângă întâlnirile și conferințele noastre offline, grupurile noastre țintă utilizează tot mai mult platforme online pentru a-și îndeplini nevoile de informare.

Grupul Wörwag Pharma a identificat acest trend. Deține deja o paletă largă de platforme digitale: >70 website-uri, >25 pagini pe platforme de socializare, >15 canale YouTube, cheltuind pentru campanii de marketing digital – cu o investiție ce crește de la an la an. În prezent, aceste activități vizează, în primul rând, consumatorii finali. Gama de soluții digitale pentru medici este, în prezent, limitată, însă oferă șanse ulterioare de dezvoltare pentru organizația noastră.

Alături de orientarea spre afaceri a marketing-ului digital și, ca răspuns la întrebarea dată, domeniul transformării digitale în marketing și vânzări se concentrează asupra unui al doilea aspect: clienții noștri cei mai valoroși.

Activitatea digitală este în creștere în rândul tinerilor și al celor mai în vârstă atât pentru specialiști, cât și în grupurile de consumatori finali. Necesitatea deciziilor de auto-responsabilizare în aspectele legate de sănătate din partea utilizatorilor noștri finali devine tot mai mare. Dorința pentru servicii „dincolo de medicament” este, de asemenea, în creștere în cadrul segmentului de clienți; aceasta depășește gama tradițională de produse medicinale de tratament și poate fi considerată o caracteristică ce ne diferențiază de concurență.

Cine sunt cei mai importanți consumatori ai noștri și ce nevoi neîndeplinite au aceștia în ceea ce privește mărcile și soluțiile noastre? În acest sens, nu doar clienții finali sunt singurii clienți importanți ci, firește, și medicii care prescriu și recomandă produsele noastre.

Ce așteptări au grupurile țintă de specialiști de la ofertele noastre digitale? Care din soluțiile digitale oferă grupurilor țintă de profesioniști o valoare suplimentară, care să îi ajute în activitatea zilnică?

Obiectivele transformării digitale la Wörwag Pharma vizează, în primul rând, facilitarea modului în care angajații răspund întrebărilor adresate, introducerea de procese automatizate și configurarea transferului de informații pentru a evita luarea unor noi decizii bazate exclusiv pe presupuneri și experiențe anterioare, ci și a susține decizii bazate pe date, corecte, mai simple.

Pentru a îndeplini aceste obiective, trebuie aplicată o strategie de marketing bazată pe date, care să ne ajute în viitor să-i ascultăm pe cei mai importanți clienți, să obținem feedback-ul lor, să înțelegem mai bine performanța măsurilor noastre de marketing și să simplificăm procesul decizional, de exemplu, cu privire la selecția de canale / soluții digitale adecvate pentru un grup țintă definit cu precizie.

Motorul acestei strategii îl constituie un instrument de performanță în marketing, care procesează indicatorii esențiali de performanță și datele clienților – online și offline – într-un mod automatizat și consolidat. După procesarea datelor, instrumentul permite vizualizarea pe desktop, iar colegii noștri de la marketing se pot folosi de aceasta pentru:

• A înțelege mai bine clienții și a încărca datele de contact cu conținut relevant;

• A crea o asociere mai strânsă între indicatorii esențiali de performanță (KPI) în media și succesul nostru comercial;

• A aloca mai eficient bugetul pentru marketing;

• A simplifica administrarea agenției;

Proiectul pilot pentru transformarea digitală este deja în dezvoltare și ar trebui să fie lansat până la finalul anului financiar 2019.